كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
| ||
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان
پيوندهای روزانه |
آیات قرآن، به روشنی گواهی می دهد که معاد انسان ها تنها روحانی نبوده بلکه روحانی و جسمانی است و جسمی که روح به آن تعلق خواهد گرفت همان جسم عنصری است که مبدأ یک رشته فعل و انفعال های فیزیکی و شیمیایی است و ما از میان آیات فراوان، تنها به نقل قسمت کمی از آنها اکتفا می کنیم؟ .1 برخی از آیات در پاسخ کسانی که زنده شدن استخوان های خاک شده را یک امر محال می پنداشتند چنین می گوید: قل یحییها الذی انشأها اول مرة و هو بکل خلق علیم؛ (2) بگو استخوان ها را آن کس که آنها را بار نخست آفرید زنده می کند و او به هر آفرینشی آگاه است. ایحسب الانسان ان لن نجمع عظامه بلی قادرین علی ان نسوی بنانه؛ (3) آیا انسان تصور می کند که ما استخوان های او را جمع نخواهیم کرد؟ آری ما تواناییم انگشتان او را بسازیم. .2 برخی از آیات، گواهی می دهند که انسان روز قیامت از قبر برخاسته و پای محاسبه می آید : افلا یعلم اذا بعثر ما فی القبور؛ (4) آیا نمی داند هنگامی که انسان ها از قبرها برانگیخته می شوند. و نفخ فی الصور فاذاهم من الاجداث الی ربهم ینسلون؛ (5) در صور دمیده می شود، پس ناگهان از قبرها به سوی پروردگار خود می شتابند. و علاوه بر این آیات، قرآن گاهی از طریق ایجاد توجه به زندگی نخست، و گاهی با نشان دادن صحنه رستاخیز در زمین های مرده و گاهی با ارائه نمونه هایی از احیای مردگان، برای امکان معاد استدلال می کند، و گاهی از احیای برخی از مردگان مانند «عزیز» و یا مرده نمایان مانند اصحاب کهف و زنده شدن مرغانی که به وسیله حضرت ابراهیم سر بریده شده بودند، سخن به میان می آورد و از این مثال ها می توان استفاده کرد که حیات مجدد انسان، با بدن عنصری و مادی همراه خواهد بود. موضوعات مرتبط: برچسبها: [ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:گواهی قرآن, ] [ 9:32 ] [ اكبر احمدي ]
|
درباره وبلاگ
موضوعات وب
برچسب ها
آرشيو مطالب
لینک های مفید
امکانات وب |
[ طراحی : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |